Skip links

Zupełnie nowe możliwości reklamy AdWords w Google

Kilka miesięcy temu Google wprowadziło parę istotnych zmian w Google Ads, które pozwoliły m.in. na połączenie standardowych kampanii z kampaniami remarketingowymi , dodały nowe funkcjonalności w kreowaniu kampanii, nowe formy reklamy, czy możliwość rebrandingu marki . Poniżej prezentujemy kilka najistotniejszych zmian.

Zmiany w Google Ads, które zmienią sposób kreowania i zarządzania kampaniami

1.      Płatności za konwersję GDN

W kampaniach GDN (ang. Google Display Network) wprowadzona została możliwość określania stawek za konwersję. Dzięki temu działania reklamowe mogą pozostać darmowe aż do momentu uzyskania konwersji. Model ten jest bardzo atrakcyjny, ponieważ nie płaci się za kliknięcia, a za faktyczne osiągnięcie konwersji. Jednak aby rozliczać się w ten sposób, konieczne jest wygenerowanie 100 konwersji w ciągu ostatniego miesiąca.

2.      Kampanie GSP

Kolejna ważna zmiana dotknęła kampanie w ramach GSP (ang. Gmail Sponsored Promotions). Polega ona na zaniechaniu wykorzystywania treści wiadomości osób posiadających skrzynki pocztowe w Gmailu do personalizowania reklam. W ten sposób Google zapewniło użytkownikom swojej skrzynki większą prywatność i zmniejszyło precyzję w targetowaniu reklamy.

3.      Inteligentne kampanie produktowe

Inteligentne kampanie produktowe w Google Ads pozwalają łączyć kampanie marketingowe z remarketingowymi. Google w ten sposób umożliwia optymalizowanie kosztów reklamy, docieranie do szerszego grona odbiorców, a także automatyzowanie umieszczania reklam w Gmailu, Google i YouTube.

4.      Nowe tekstowe formy reklamowe

W reklamach tekstowych pojawiła się możliwość dodania dodatkowego, 3. nagłówka i opisu reklamy. Dzięki temu Google udostępniło więcej miejsca na reklamowy komunikat i dało większe pole do popisu dla content marketingowców i copywriterów.