Skip links

Remarketing – jak ponownie trafić do potencjalnego klienta

Wszechobecny szum informacyjny, reklamy oraz zjawisko ślepoty banerowej (ang. banner blindness) wymuszają na marketerach stosowania innych, sprytniejszych metod docierania do najbardziej zainteresowanych odbiorców reklam. Jedną z takich metod jest remarketing

Specyfika kampanii remarketingowych

Remarketing polega na dotarciu reklamą do odbiorców, którzy już raz wyrazili zainteresowanie Twoją ofertą – zakupili produkt lub odwiedzili Twoją witrynę internetową. Aby możliwe było kreowanie działań remarketingowych, konieczne jest umieszczenie fragmentu kodu z Piksela Facebooka lub z Google Analitycs w wybranych zakładkach albo w całej witrynie. W ten sposób możliwe jest tworzenie i planowanie remarketingu.

Kampanie remarketingowe doskonale sprawdzają się w przypadku niezdecydowanych klientów, którzy już wyrazili zainteresowanie oferowanym produktem. Co istotne, kampanie remarketingowe są o wiele tańszym sposobem dotarcia do odbiorcy i zamknięcia sprzedaży, a także świetnie sprawdzają się w przypadku porzuconych koszyków i zapewniają większe możliwości segmentacji odbiorców.

Remarketing na Facebooku i w Google Adwords

Remarketing na portalu Facebook ograniczony jest raczej do funkcji, która ustawiana jest na różne cele sprzedażowe – np. pozyskiwanie kontaktów, mierzenie sprzedaży, czy nadzorowania zapisów do newslettera. Reklama w ramach kampanii remarketingowej pozwala na wyświetlanie reklam na Facebooku odbiorcom maksymalnie do 180 dni po ich ostatniej wizycie na Twojej stronie.

W Google Adwords remarketing przybiera postać linków sponsorowanych będących reklamami tekstowymi. Reklamy te wyświetlane są odbiorcom, którzy uprzednio wpisali w wyszukiwarce Google wybrane frazy kluczowe poszukując oferowanych przez Ciebie produktów. Obsługa kampanii Google Adwords opiera się na dopasowywaniu stawek na podstawie planowanej konwersji oraz grupy docelowej.

Remarketing się opłaca

Obecnie jednym z najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia do osób zainteresowanych ofertą i wygenerowania konwersji jest zaprezentowanie im reklamy na Facebooku. Remarketing w sieci reklamowej pozwala na znaczne ograniczenie kosztów konwersji względem kampanii marketingowych w wyszukiwarce Google, a remarketing w wyszukiwarce zapewnia możliwość odzyskania koszyków zakupowych osób ponownie poszukujących produktów na bazie tych samych słów kluczowych.