Pozycjonowanie czy AdWords – jakie działania w Google wybrać?

Wraz z rozpoczęciem biznesu i uruchomieniem sklepu lub witryny internetowej przedsiębiorcy rozpoczynają działania mające na celu dotarcie do swoich potencjalnych klientów. Wśród najpowszechniejszych praktyk wyróżnia się rozpoczęcie działań pozycjonerskich oraz uruchomienie kampanii AdWords. Która metoda jest lepsza i którą warto wybrać, aby osiągnąć sukces?

Czym są linki sponsorowane z Google AdWords?

Google AdWords to reklamy wyświetlane w wyszukiwarkach Google w górnej sekcji SERP-a. Wyświetlają się one nad naturalnymi wynikami i oznaczone są jako reklama. Największą zaletą Google AdWords jest możliwość docierania do klientów w szybszy sposób. Nie trzeba uruchamiać kampanii SEO, aby dopiero po jakimś czasie móc zaobserwować jej efekty.

W przypadku linków sponsorowanych efekty widoczne są już po paru dniach. Należy jedynie wybrać interesujące nas słowa kluczowe, które pozwolą nakierować wyniki na zapytania internautów, a także sprecyzować zasięg i aspekty demograficzne kampanii. Google AdWords to doskonały sposób na szybką kampanię promocyjną.

Czym jest pozycjonowanie?

Działania SEO (ang. Search Engine Optimization) to długotrwałe i złożone działania, które mają na celu zwiększenie ruchu organicznego, czyli darmowego, pochodzącego wprost z wyszukiwarki Google. Kampanie pozycjonerskie wymagają czasu i o wiele większych zasobów, jednak dzięki nim możliwe jest dotarcie do o wiele szerszego grona odbiorców, a efekty kampanii będą widoczne na długo po ich zakończeniu.

Decydując się na inwestycję w pozycjonowanie, należy przygotować się na pewne koszty, które należy ponieść. Poza tym, jeżeli nasza witryna lub sklep online będą źle zoptymalizowane, inwestycja może się nie zwrócić. Dlatego też tak ważne jest nieustanne monitorowanie działań pozycjonerskich, aktualizowanie strategii, a także nieustanne publikowanie wartościowej treści.

Google AdWords czy SEO?

Zarówno jedna, jak i druga metoda promowania firmy w wyszukiwarce Google jest skuteczna i może przynieść wymierne korzyści. Google AdWords sprawdzi się w przypadku szybkich kampanii promocyjnych wybranych produktów, usług lub start-upów. Warto korzystać z tej formy zwłaszcza w początkowej fazie rozkręcania działalności w sieci. Pozycjonowanie to dłuższy i bardziej zasobochłonny proces, niemniej jednak może przynieść on o wiele lepsze i długotrwałe efekty.

Nie wiesz, którą metodę promocji wybrać?

Skontaktuj się z nami. Nasi pracownicy z przyjemnością rozwieją Twoje wątpliwości i dopasują strategię promocji do Twoich potrzeb i wymagań.