O nas

Najważniejszy element każdej strony internetowej i krótka historia Wizerunek w Sieci – jak to się zaczęło?

Będziemy tworzyć strony internetowe!– pierwsze słowa, które wypowiedziałem w 2000 roku.


W tamtym okresie to było śmiałe posunięcie. Obserwowałem jednak, jak zmienia się internet, marketing oraz sposób sprzedaży usług i produktów.


Już wtedy wiedzieliśmy, że kolejne lata, to pozyskiwanie klienta w internecie, a nie przez ulotki, które lądują w koszu, czy banerki, na które i tak nie zwracamy uwagi, wpatrując się w ekran swojego smartfona. Był tylko jeden problem…

Jak im to wytłumaczyć?

Mierzyliśmy się z niską świadomością klientów, którzy wtedy jeszcze nie doceniali marketingowej siły strony internetowej. Działali w myśl, że przecież mamy klientów, więc nie chcemy kombinować.

Wtedy też nie było takich ułatwień, które używane są dzisiaj. Strony internetowe tworzyliśmy od podstaw, linijka po linijce w HTML i CSS. To dwie podstawowe technologie, którymi internet stoi.

Żeby lepiej zobrazować, jak Twoja strona internetowa wygląda od środka, to poniżej fragment „zaplecza”:

Cały kod musi być ułożony w odpowiedni sposób, gdyż w przeciwnym razie strona przypominać będzie dziwny twór, jak gdyby ktoś wcześniej zmiksował ją w blenderze.

Kod, który widzisz powyżej, to specjalne komendy, które instruują przeglądarki, jak powinny wyświetlać stronę. Dzięki temu niezależnie, czy uruchomisz ją w Chrome, Operze, czy Firefox – zawsze wygląda tak samo i nic się nie rozjeżdża.

Dzisiaj mamy specjalne systemy CMS, które można porównać do konstrukcji szkieletowej domu. Nie trzeba zatem robić wszystkiego od podstaw, bo wystarczy zaledwie chwila, aby mieć gotową bazę, na której można modyfikować wygląd oraz treści strony www.

Nadal jednak nie obejdzie się bez znajomości programowania, czyli wpisywania tych wszystkich dziwnych komend, które pokazaliśmy powyżej.

W czym pomagamy klientom?

Postawiliśmy na jedną specjalizację – strony internetowe, które mają sprzedawać.

W sieci jest multum witryn, które wykonane są bez tzw. marketingowego podejścia. Niektóre z nich są ładne, ale piękno w wielu przypadkach nie przekłada się na ostateczny cel, czyli sprzedaż usług.

Dlatego nocami nie tylko szlifowaliśmy kolejne umiejętności programistyczne, ale także pochłanialiśmy kolejne książki, czy artykuły o marketingu. Szczegółowo badaliśmy, jak przebiega cały proces myślowy klienta podczas zakupów, aby przełożyć to na strukturę realizowanych stron www. Opinie i uśmiech na twarzy klientów potwierdzają skuteczność i pokazują, że był to strzał w dziesiątkę.

Ale tam mi zrobią za 300 zł…

Oczywiste jest, że jako przedsiębiorcy, chcemy dbać o płynność finansową i możliwie największe oszczędności, przy generowaniu coraz wyższych zysków.

Zobacz, czy gdyby lekarz powiedział Ci, że jesteś ciężko chory i wymagasz stałego podawania leku, który kosztuje 10 000 zł, to kłóciłbyś się z nim, że cena jest za wysoka i poszedł szukać leków np. na podejrzanych stronach, aby zaoszczędzić?

Podobnie jest w biznesie. Strona internetowa, czy wydatki na marketing, nie są kosztem, a inwestycją, która zwróci Ci się niekiedy nawet w ciągu kilku tygodni od wdrożenia.

Wielokrotnie zdarzało się, że zgłaszali klienci, którzy mieli wcześniej problem z tanimi wykonawcami. Przeciąganie terminów, niedotrzymywanie założeń i na zniknięciach po pobraniu zaliczki kończąc – tak często wygląda współpraca z osobami, które obiecują wiele, ale niewiele za to wymagają.

Oszczędności wprowadzaj zatem tam, gdzie jest to możliwe, czyli modyfikuj procesy produkcyjne, wprowadzaj procedury skracające czas realizacji i optymalizuj koszty marketingu, aby docierać do tych osób, na których najbardziej Ci zależy.

Nie oszczędzaj natomiast na przejrzystej stronie internetowej, bo to jest sprzedawca, który będzie dla Ciebie pracował przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Bo pierwsze dobre wrażenie na kliencie możesz zrobić tylko raz.

Zrobię sobie stronę w edytorze online – czy kilka kliknięć rzeczywiście wystarczy?

Obecnie w internecie znajdziemy różnego rodzaju edytory, które pomagają sobie „wyklikać” stronę internetową, bez znajomości programowania. Teoretycznie nie trzeba zatem poświęcać na to kilkuset złotych, a jedynie swój czas. Brzmi fenomenalnie, prawda?

Niestety, rzeczywistość wygląda mniej kolorowo.

„Wyklikane” strony zazwyczaj:

Nie są zoptymalizowane pod SEO – wyszukiwarki mają spore problemy, aby poprawnie je indeksować i wyświetlać je, gdy ktoś wpisze w Google określone frazy związane z Twoją branżą.

Tragicznie prezentują się na urządzeniach mobilnych – w czasach, gdy większość ruchu w internecie pochodzi z tabletów i smartfonów nie można sobie pozwolić na to, aby strona firmowa przypominała na ich wyświetlaczach małego potworka.

Wolno działają – zapomnij, że w tym zabieganym czasie ktoś będzie czekał, aż Twoja strona łaskawie się wczyta i wyświetli ofertę.

Zauważyliśmy najważniejsze!

Za sprawą ostatnich kilku lat uświadomiliśmy sobie, że projektowanie stron internetowych, to nie jest tylko ustawienie poprawnego wyświetlania obrazków, czy dołożenie kolejnych linijek kodu.

To przede wszystkim satysfakcja z rozwoju firm, które za sprawą nowoczesnej strony internetowej w końcu mają miejsce, gdzie mogą skutecznie prezentować swoją ofertę i pozyskiwać nowych klientów.

Za rozwojem idzie też poprawa jakości życia nie tylko samych klientów, ale także tych przedsiębiorców oraz ich rodzin. I to najbardziej kochamy w naszej pracy!

Gotów nadać swojej marce zupełnie nowy wymiar promocji?

Zapraszamy Cię na bezpłatne konsultacje, na których nasz ekspert dokładnie przeanalizuje Twoje potrzeby, a następnie zaproponuje konkretne rozwiązania i pomysły na to, jak możesz zwiększyć swoją sprzedaż i rozpoznawalność przy pomocy odpowiednio zaprojektowanej strony internetowej.