Skip links

Marketing desktopowy a mobilny – gdzie tkwią różnice?

Marketing mobilny powoli prześciga desktopowy w skuteczności docierania do docelowych odbiorców. Decydując się na kanały dotarcia do potencjalnych klientów i gromadzenia leadów, warto zainteresować się przyszłościowym i coraz efektywniejszym marketingiem mobilnym. Czym różni się on od standardowego marketingu dedykowanego desktopom?

Marketing mobilny oferuje nam coraz więcej

Wraz z rozwijaniem się technologii mobilnych wzrastają potrzeby i wymagania ich użytkowników. Jest to idealna okazja dla reklamodawców, którzy poszukują oryginalnych, niesztampowych i lepiej zoptymalizowanych nośników reklam.

Różnica między marketingiem desktopowym a mobilnym

Przekaz marketingowy tworzony na urządzenia mobilne różni się pod względem form, technologii oraz elementów składowych reklamy. Mimo że cel pozostaje ten sam, to przekaz tworzony jest na podstawie innych przyzwyczajeń oraz na bazie nieco odmiennych zachowań użytkowników mobilnych względem odbiorców desktopowych.

Podstawowa różnica opiera się na konieczności wytworzenia oryginalnego, atrakcyjnego i łatwego do przyswojenia komunikatu, który będzie w stanie przykuć uwagę mobilnego odbiorcy w ciągu kilku sekund. Im prostszy i jaśniejszy przekaz, tym lepiej. Reguła ta w pewnym stopniu znajduje zastosowanie również w marketingu desktopowym. Kluczowe jest również dostosowanie reklamy do odmiennych formatów wideo i obrazów stosowanych na urządzeniach mobilnych.

Na znaczeniu zyskuje kwestia aktualnej lokalizacji użytkownika mobilnego. Aby marketing mobilny był skuteczny, powinien on zwracać wyniki i serwować reklamy zależnie od miejsca, w którym znajduje się mobilny odbiorca. Dlatego też o sukcesie mobilnego marketingu świadczy dobra optymalizacja w Google Maps oraz pozycjonowanie na frazy lokalne.

Działania marketingowe – zarówno desktopowe, jak i mobilne – powinny być podejmowane równocześnie, z uwzględnieniem najlepszych praktyk dla każdego z kanałów dotarcia do odbiorcy. Tylko wtedy możliwe będzie dotarcie z przekazem reklamowym do możliwie szerokiego grona odbiorców.