Lead Nurturing, czyli jak pielęgnować leady sprzedażowe

Czy wiesz, jak pielęgnować leady sprzedażowe, aby nakłonić potencjalnych klientów do zakupu? Nie zawsze osoby, które odwiedzą Twoją witrynę internetową, bloga lub sklep, chcą natychmiast skorzystać z Twoich usług lub zakupić prezentowane produkty. Często poszukują oni jedynie pewnych informacji, inspiracji lub porównują Twoją ofertę z ofertą konkurencji. Takie osoby wymagają odpowiedniego podejścia, które pozwoli pokierować ich wprost do finalizacji koszyka lub nawiązania z Tobą kontaktu. Takie rozwiązanie prezentuje Lead Nurturning.

Czym jest Lead Nurturning?

Lead Nurturning to złożona strategia, która polega na odpowiedniej dbałości o rozwój leadów w taki sposób, by lejek sprzedażowy dosięgną możliwie jak największej ilości osób. Dzięki Lead Nurturningowi możliwe jest nakłonienie potencjalnych klientów zainteresowanych naszą ofertą do zakupu. Grupa takich odbiorców może liczyć dziesiątki, setki, a nawet tysiące osób – zależnie od skali biznesu. Więc gra zdecydowanie warta jest świeczki.

Jedynie odpowiednie opracowanie strategii dojrzewania leadów pozwoli uzyskać odpowiedni współczynnik ROI (zwrotu z inwestycji). Według zasad Lead Nurturningu promowanie usług i nakłanianie leada do finalizacji transakcji powinno być oparte na stopniowym budowaniu relacji, która oparta jest przede wszystkim na zaufaniu, wiedzy i odpowiedniej merytoryce. Aby dopiąć sprzedaż potrzebne są odpowiednie narzędzia, działania, a także czas, który zacementuje więź

Jak pielęgnować leady?

Istnieje wiele sposobów na dojrzewanie leadów. W procesie Lead Nurturningu istotne jest pozyskanie kluczowych informacji o kliencie, aby możliwe było jego sprofilowanie. Dzięki temu możliwe jest podsuwanie mu atrakcyjnych promocji, zachęcenie do zapisania się na newsletter, informowanie o nowych artykułach na blogu, czy udostępnianie wartościowych dla leada materiałów w przyjaznej formie.

Świetnie sprawdzą się tu wszelkie: webinary, infografiki, e-booki, materiały szkoleniowe i krótkie filmiki, które zaktywizują leada i sprawią, że łatwiej będzie mu zaufać naszej firmie na stopie biznesowej współpracy. Co więcej, tak rozpieszczany potencjalny klient nierzadko poczuje się zobowiązany i zdecydowanie chętniej sfinalizuje koszyk lub skorzysta z naszych usług.

Masz pytania dotyczące Lead Nurturningu?

Pozwól dojrzewać swoim leadom i zacznij zbierać większe i bardziej obfite plony z realizowanych działań promocyjnych. Koniecznie skontaktuj się z naszymi ekspertami!