Skip links

Kiedy warto wykonać rebranding? Poznaj 3 najpopularniejsze symptomy

Rebranding to remedium na wiele bolączek firm, które istnieją na rynku od pewnego czasu i chcą zmienić coś w sposobie prowadzenia swojej działalności. Rebranding jest złożonym i wymagającym procesem, który wymaga czasu, poświęcenia oraz zdecydowania. Czym dokładnie jest rebranding i kiedy warto go wykonać?

Czym jest rebranding?

Rebranding to długoterminowe wdrażanie zmian w działalności, które dotykają wybranych lub wszystkich elementów składowych przedsiębiorstwa. Rebrandingiem może być odświeżenie wizerunku marki, zmiana logo, modyfikacja oferty, czy odmienienie sposobu komunikacji z klientami. Dobrze przygotowany i wdrożony rebranding zapewni marce doskonały PR, stanie się świetną reklamą i pozwoli wybić się jej na tle konkurencji.

Czy potrzebujesz rebrandingu? Sprawdź najpopularniejsze symptomy

Rebranding w swojej efektywności pozostaje procesem czaso- i zasobochłonnym. Dlatego też przed jego wdrożeniem warto zastanowić się, czy potrzebujesz go, czy wystarczy jedynie niewielki zwrot w sposobie prowadzenia firmy. Poniżej znajdziesz najpowszechniejsze wskaźniki, które wskażą Ci, że czas na rebranding.

Czy potrzebujesz rebrandingu? Sprawdź najpopularniejsze symptomy

1.      Maleje Ci sprzedaż

Jeżeli mimo wykonywanych zabiegów marketingowych i pozycjonujących nie jesteś w stanie zwiększać lub utrzymać odpowiedniego poziomu sprzedaży, warto dokładnie przeanalizować przyczyny takiego stanu rzeczy, a następnie ustalić działania, które pozwolą Ci poprawić sprzedażowe wyniki. Może okazać się, że popełniono zbyt wiele błędów w założeniach firmy i wczesnych etapach jej prowadzenia oraz że jedynym wyjściem z sytuacji jest wykonanie rebrandingu.

2.      Przyciągasz zły target

Jeśli Twoja firma przyciąga nie ten typ klientów, do których kierujesz swoją ofertę, również powinieneś zastanowić się, co poszło nie tak i jak temu zaradzić. Mimo dobrze rozplanowanych kampanii e-marketingowych oraz dobrze prowadzonego SEO i SEM Twoja oferta nie przebija się do docelowej grupy odbiorców? Czas na zredefiniowanie swoich zasobów, zweryfikowanie persony i segmentację grup docelowych, a także obranie odpowiedniego kursu, który wyprowadzi firmę z mielizny.

3.      Twoja marka zdążyła się nieco zestarzeć

Prowadzisz firmę od niepamiętnych czasów i zauważasz, że wzrastająca konkurencja powoli wygryza Cię z rynku? Jeżeli na bieżąco nie aktualizowałeś wizerunku firmy, zapewne zostajesz w tyle na zbyt wielu płaszczyznach, by Twój biznes miał rację bytu na dynamicznie zmieniającym się rynku. W takim przypadku warto zastanowić się nad kompleksowym rebrandingiem firmy. Może okazać się on strzałem w 10-tkę, dzięki któremu połączysz wieloletnie doświadczenie z nowym, lepszym wizerunkiem przedsiębiorstwa.