Jak łatwo zwiększysz sprzedaż w sklepie internetowym?

Prowadzisz sklep internetowy, ale mimo usilnych starań sprzedaż mocno odbiega od tego, na co liczyłeś, zakładając działalność? Na brak konwersji ma wpływ wiele czynników — nie zawsze są to rzeczy oczywiste, a przez to trudniejsze do wykrycia.

Zebraliśmy kilka prostych wskazówek, bo wiemy z doświadczenia, że właściciele sklepów koncentrują się na pozyskiwaniu możliwie największego ruchu, a tymczasem problem braku sprzedaży wynika z zupełnie innych rzeczy.

1. Źle działający koszyk

Nawet upraszczając przeglądanie produktów, występuje ryzyko, że proces sprzedaży wyłoży się na źle działającym koszyku. Co może pójść źle?

W wielu sklepach internetowych, po dodaniu towaru do koszyka, od razu jesteśmy do niego przenoszeni. Tymczasem warto, aby po dodaniu towaru pojawiał się przycisk „Kontynuuj zakupy”. Niby prosta i mała rzecz, a sporo zmienia.

Dobry pomysł to również opcja szybkiego podglądu koszyka, np. poprzez najechanie na jego ikonkę na stronie głównej. Użytkownik łatwiej kontroluje, co się tam znajduje, bez konieczności żmudnego klikania przez kolejne podstrony sklepu.

2. Ignorujesz SEO i pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Czasy, gdy stronę internetową wystarczyło umieścić na serwerze, a następnie bez umiaru umieszczać linki w przypadkowych katalogach stron, bezpowrotnie minęły. Jeśli świadomie ignorujesz kwestie SEO oraz poprawnego pozycjonowania Twojego sklepu w wyszukiwarkach internetowych, to tak, jakbyś odchodził od stołu, na którym leży spora suma pieniędzy.

Sklep, który jest odpowiednio zoptymalizowany pod względem zasad SEO, przez długi czas będzie generował kolejnych klientów z wyszukiwarek internetowych. Nie ukrywajmy, że właśnie stamtąd będzie ich zdecydowanie najwięcej, dlatego od samego początku polecamy skupić się przynajmniej na podstawowych działaniach pozycjonujących i stopniowo zwiększać budżet.

3. Nieatrakcyjny wygląd strony

Większość internautów to wzrokowcy, dlatego należy zadbać o wygląd oraz układ UX na stronie sklepu. I nie mówimy o szczególnych wodotryskach, ale spójnym układzie graficznym, z zachowaniem najnowszych trendów projektowania stron internetowych.

Jeśli Twój sklep ma wygląd strony sprzed 10 lat (uwierzcie nam, że takie wciąż istnieją) i na podobnym poziomie skomplikowanie obsługi, to nie dziw się, że klientów nie ma.

Jeśli potrzebujesz pomocy w tym, aby usprawnić sprzedaż w Twoim sklepie, to koniecznie zamów bezpłatne konsultacje z naszymi specjalistami. Damy Ci garść skutecznych podpowiedzi, które z pewnością przełożą się na wyższe konwersje w Twoim sklepie internetowym i pomożemy dopasować stronę www do najnowszych standardów.

Podejmiesz rękawicę i pokażesz się klientom online?

Chcemy pomóc Ci wejść do tego cyfrowego świata i umożliwić skuteczne pozyskiwanie nowych klientów za pomocą strony internetowej. Przygotowaliśmy specjalną propozycję, o której więcej dowiesz się tutaj.

Chciałbyś uzyskać więcej informacji o naszym modelu współpracy i wejść do świata marketingu online? Skontaktuj się z nami pod numerem telefonu: +48 695 876 030 lub napisz na kontakt@wizerunekwsieci.pl