Czym jest marketing zintegrowany i jakie korzyści przyniesie Twojej firmie?

Marketing zintegrowany (ang. Inbound marketing) to kompleksowe podejście do działań reklamowych w sieci. W ramach marketingu zintegrowanego agencje marketingowe dostarczają klientom mieszankę zsynchronizowanych ze sobą zabiegów promocyjnych, w które umożliwiają zwiększenie ruchu organicznego, wypromowanie marki oraz jej oferty, a także budowanie brandingu.

Innymi słowy, dzięki marketingowi zintegrowanemu możliwe jest docieranie do klientów za pomocą wielu kanałów jednocześnie. Umiejętne skorzystanie z Inbound marketingu pozwoli osiągnąć piorunujące efekty marketingowe.

Jakie działania wchodzą w skład marketingu zintegrowanego?

Ile agencji, tyle strategii tworzenia Inbound marketingu. Niemniej jednak głównie wyróżnia się 5 podstawowych obszarów, w ramach których prowadzone są działania marketingowe z zakresu marketingu zintegrowanego.

Content marketing.

Jest to jedno z najważniejszych narzędzi, które polega na publikacji wartościowych treści dla grupy docelowej. Dzięki content marketingowi możliwe jest stworzenie jednostronnego przekazu reklamowego, budowanie silnych więzi i wizerunku firmy. Content marketing nierozerwalnie związany jest również z pozycjonowaniem marki w sieci.

Marketing szeptany.

Marketing szeptany (ang. Buzz marketing) pozwala na bezpośrednie informowanie o obecności i działalności firmy na tematycznych forach internetowych i w social mediach.

SEO.

Najistotniejsze działanie umożliwiające uzyskiwanie większych zasięgów organicznych i docieranie do szerszej grupy odbiorców. Wysokie wypozycjonowanie strony, sklepu lub witryny umożliwi sprawne skalowanie biznesu.

E-mail marketing.

Zdobywanie leadów i budowanie zasięgów dzięki e-mail marketingowi pozwala pielęgnować więź i angażować grupę docelową. Odpowiednie kreowanie komunikatów mailingowych jest w stanie wygenerować jeden z lepszych współczynników ROI spośród wszystkich działań e-marketingowych.

Media społecznościowe.

Portale społecznościowe pozwalają na tworzenie efektywnych działań wizerunkowych i promocyjnych, a także umożliwiają dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Coraz częściej portale typu Facebook, Instagram, czy Twitter stają się jednym z ważniejszych kanałów uzyskiwania leadów.

Czas na synergiczną promocję firmy?

Skontaktuj się z naszymi ekspertami i wspólnie wykreujmy najskuteczniejszą, wielopoziomową strategię promocji Twojej firmy w sieci.