Czy Twoja strona WWW jest gotowa do kampanii PPC?

Często zdarza się, że firmy decydują się na rozpoczęcie kampanii PPC bez uprzedniego zoptymalizowania promowanej strony bądź sklepu internetowego. W takim przypadku kampania promocyjna nie osiągnie zamierzonych efektów i może okazać się, że znaczna część budżetu zostanie wyrzucona w błoto. W jakich przypadkach należy zrezygnować z kampanii PPC i jak usprawnić stronę przed wystartowaniem z promocją?

Kiedy nie zaczynać z PPC?

W poniższych przypadkach nie powinieneś startować z kampanią PPC

Jeżeli Twoją stronę internetową trapią poniższe problemy, nie powinieneś rozpoczynać kampanii PPC. Zatem wstrzymaj się, jeśli Twoja strona:

  • nie jest „mobile friendly” i źle wyświetla się na urządzeniach mobilnych,
  • nie jest zoptymalizowana i ładuje się zbyt długo,
  • działa w sposób nieprawidłowy i ma niedociągnięcia techniczne,
  • ma nieczytelny układ.

Zarówno odpowiednie zoptymalizowanie SEO, jak i doświadczenia UX mają kluczowy wpływ na powodzenie kampanii oraz konwersji, jaką przyniosą działania reklamowe. Dlatego też nie warto zaczynać promocji, jeśli wszystko nie jest dopięte na ostatni guzik.

Jak dostosować stronę WWW do kampanii PPC?

To, w jaki sposób zoptymalizujesz witrynę pod kampanię promocyjną, zależy od rodzaju witryny, sposobu promocji i rodzaju konwersji, jaką zamierzasz osiągnąć. Zupełnie inaczej przygotujesz stronę do kampanii PPC, której celem będzie zbieranie leadów, czy zapisów na webinar lub newsletter, a inaczej, gdy będziesz chciał zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie online.

Jeśli chcesz zwiększyć konwersję

Jeżeli strona, która będzie promowana, ma służyć do zwiększenia konwersji lub ilości zapytań, wówczas musi być ona maksymalnie czytelna, nieść za sobą jasny i klarowny komunikat, atrakcyjnie zaprezentować ofertę, a także zachęcić do współpracy lub składania zapytań.

Jeśli chcesz gromadzić leady

Jeżeli kampania PPC ma na celu gromadzenie zapisów na newsletter, webinar lub inne wydarzenie, wówczas strona musi zwracać odbiorcy wyłącznie jedną możliwą do wykonania akcję. Warto zachęcić odbiorcę do zostawienia swojego e-maila poprzez zaproponowanie e-booka, dostępu do ekskluzywnych materiałów lub zaproponowanie mu zniżki.

Jeśli chcesz poprawić sprzedaż w sklepie online

W takim przypadku przed rozpoczęciem kampanii powinieneś sprecyzować lejek sprzedażowy oraz ścieżkę zakupu. Dowiedz się, jaka jest grupa docelowa i zweryfikuj, czy ścieżka zakupowa w Twoim sklepie jest jasna, prosta i intuicyjna.

Nie wiesz, czy warto zacząć z PPC?

Nie wiesz, czy Twoja witryna jest gotowa na kampanię PPC? Chcesz wyruszyć z promocją? Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów. Z przyjemnością pomożemy Ci wypromować Twoją markę w sieci.