Skip links

10 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje profesjonalnej strony internetowej

Kiedyś to było… Wystarczyły tanie ulotki, jakiś baner zawieszony przy ulicy, a klienci bez problemu trafiali do firmy i, co ważniejsze, chętnie kupowali.

Te czasy minęły i już niestety nie wrócą. Konkurencja jest silna, a my coraz częściej ze swoją firmą jesteśmy kolejnymi maluczkimi w wielkiej rynkowej machinie, w której przetrwają tylko nieliczni.

Wszystko zmieniło się wraz z nadejściem ery marketingu online. Teraz zamiast ulotek są reklamy na Facebooku, a strony internetowe zastąpiły wielkie banery i klasyczne foldery reklamowe.

Dzisiaj chcemy pokazać Ci kilka powodów, dlaczego Twój biznes powinien posiadać stronę www oraz przekażemy praktyczne wskazówki, jak możesz ją efektywnie wykorzystać do pozyskiwania klientów. To inwestycja, która przy odpowiednim wykorzystaniu zwraca się ekspresowo i skutecznie zarabia pieniądze dla firmy

1. Przestajesz być nieznajomym — budujesz wiarygodność i zaufanie

Michał Szafrański w swojej książce „Zaufanie, czyli waluta przyszłości” pisze, że to właśnie zaufanie będzie w przyszłości głównym czynnikiem, powodującym dokonywanie takich, a nie innych wyborów konsumenckich.

Zastanówmy się, komu chętniej zaufamy? Firmie, o której nie ma nawet małej wzmianki w sieci, czy może posiadającej własną stronę internetową, aktywnie prowadzone profile w social mediach i nawiązującej relacje z klientami?

Klienci dzisiaj kierują się przede wszystkim „lajkami”, ładnymi stronami oraz opiniami innych ludzi. Czasami nawet nie ma to wiele wspólnego z racjonalnymi wyborami i często wygrywa propozycja, która jest po prostu ładniej opakowana. Nawet w sytuacji, gdy klient będzie dokonywał wyboru pomiędzy dwiema firmami, które oferują niemalże tę samą usługę lub produkt.

Problem polega na tym, że wielu właścicieli firm nie jest świadomych zmiany reguł promowania działalności, które zachodzą niemalże każdego dnia. I niestety, nawet jeśli ktoś ma 20 lat rynkowego doświadczenia, to z dnia na dzień może przegrać z firmą działającą od roju, która będzie skuteczniej działać w internecie.

Strona internetowa sprawia więc, że nawet małe firmy zyskują sporo na wiarygodności w oczach klientów i budują zaufanie do swojej marki. To pierwszy krok do tego, aby pokazać się ludziom i mieć swoje miejsce w sieci do sprzedaży produktów i usług.

2. Sprzedawca, który się nie męczy – dostępna 24 godziny na dobę

Wyobraź sobie, że właśnie przeniosłeś się do innego miasta i w nowo wynajętym mieszkaniu pękła rura pod zlewem. Potrzebujesz więc hydraulika, który szybko i sprawnie poradzi sobie z usterką, ale jest już wieczór i kompletnie nie wiesz, do kogo mógłbyś się z tym zwrócić.

W swoim mieście zapewne poprosiłbyś kogoś z rodziny lub znajomych o kontakt do dobrego fachowca, ale tutaj jesteś sam. Co zrobisz? Zapewne otworzysz przeglądarkę i wpiszesz odpowiednie frazy, które pozwolą łatwo znaleźć specjalistę w Twojej okolicy.

Trafiając na fachowca z ładną stroną internetową i opiniami od klientów oraz takiego, który zamieścił w sieci proste ogłoszenie z numerem telefonu — kogo wybierzesz? Prawdopodobnie najpierw skontaktujesz się z tym pierwszym i nie przez przypadek. Jest bardziej wiarygodny i od razu wiemy, z kim mamy do czynienia.

Podobnie postępują klienci. Jeśli będą potrzebowali tego, co mamy w naszej ofercie, to najpierw wyruszą na poszukiwania online i często będzie to poza godzinami pracy biura. Warto więc umożliwić im dostęp do informacji niezależnie od pory dnia i nocy.

Należy pamiętać, że jeśli ludzie nie znajdą nas w sieci, a trafią na stronę konkurencji, która konkretnie i rzeczowo wypunktuje korzyści, to chyba wiadomo, jak to się skończy, prawda? Tak to działa!

3. Bez powtarzania w kółko tego samego – nie tracisz czasu na prezentację oferty

Strona internetowa doskonale sprawdza się jako pierwszy punkt styku z potencjalnymi klientami. Mogą zapoznać się z ofertą, sprawdzić opinie i przekonać się, czy faktycznie masz dla nich konkretną propozycję, dzięki której rozwiążą swój problem.

Zamiast kolejny raz wysyłać do nich ulotki, maile, czy tłumaczyć wszystko przez telefon, możemy po prostu odesłać ich na stronę www, aby wstępnie zapoznali się z tym, co dla nich przygotowaliśmy. Oni poznają ofertę, a my zaoszczędzimy czas, który musielibyśmy poświęcić na tłumaczenie kolejny raz tego samego.

4. Nie przepalasz budżetu reklamowego – tania reklama produktów i usług

W porównaniu z reklamą tradycyjną strona internetowa jest stosunkowo niewielką inwestycją w promocję swojej firmy. Przykładowo kampania w radiu, czy telewizji potrafi kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych. Tymczasem nie ma żadnej gwarancji, że przełoży się ona na realne zainteresowanie naszymi produktami.

Koszty stworzenia witryny są śmiesznie niskie, w porównaniu do potencjalnych efektów sprzedażowych, które można za jej pomocą osiągać. Internet ma o wiele większą ekspozycję niż jakikolwiek inny kanał i pozwoli Ci dotrzeć do potencjalnych klientów zawsze i wszędzie, bez względu na miejsce.

Możesz przygotować elegancką oprawę graficzną, która jest ściśle powiązana z Twoją marką i tym samym wywoływać w klientach nie tylko miłe skojarzenia, ale również chęć zakupu. Udostępnisz kody rabatowe, program lojalnościowy, czy opublikujesz bieżące informacje o tym, co nowego pojawiło się w ofercie.

5. Kto, gdzie i kiedy – łatwo zmierzysz skuteczność swojej strony internetowej

Tak, jak w przypadku reklamy w radiu, czy telewizji nie jesteśmy w stanie precyzyjnie zmierzyć skuteczności swoich działań promocyjnych, tak w przypadku firmowej strony internetowej sytuacja jest odwrotna.

Wystarczy zaledwie jeden mały skrypt Google Analytics, aby sprawdzić jakie osoby najczęściej wchodzą na stronę, ile czasu tam spędzają oraz które zakładki są przez nich odwiedzane najczęściej. Szybko namierzysz więc czynniki, które obniżają sprzedaż i je wyeliminujesz, aby osiągać jeszcze lepsze wyniki.

Mało tego, instalując dodatkowy kod w postaci Facebook Pixel, jesteś w stanie tworzyć reklamy na Facebooku, które wyświetlą się wyłącznie tym osobom, które wcześniej odwiedziły stronę, czyli były zainteresowane ofertą, ale z jakiegoś powodu nie kupiły.

To zaledwie ułamek możliwości, do których otrzymujemy dostęp dzięki własnej stronie www. Dobra wiadomość jest taka, że nadal lwia część firm na rynku nie wykorzystuje tych możliwości, a więc ci, którzy podejmą odpowiednie kroki, mają mocne szanse przebicia się i zdobywania najlepiej płacących klientów.

6. Tworzysz swój własny świat i zasady – kontrola nad postrzeganiem firmy przez klientów

Co prawda ​​nie damy rady kontrolować tego, co inni mówią o naszej firmie w mediach społecznościowych, ale za to możemy wpłynąć na postrzeganie naszej marki za pośrednictwem materiałów zamieszczonych na stronie internetowej.

Pomaga w tym np. blog firmowy, który pozwala na budowanie relacji oraz pokazywania misji i osobowości firmy. Nie da się tego porównać z żadną krótką ulotką, która w ciągu kilku sekund znajdzie się w koszu na śmieci.

W ten sposób wprowadzamy klientów w świat swojej marki i kreujemy wokół niej taką narrację, na której najbardziej nam zależy. Dzięki temu mocniej się z nią utożsamiają i są skłonni szybciej zaufać, a co za tym idzie, również chętniej zostawić swoje pieniądze.

7. Konkurencja nie śpi – nie zostawaj na szarym technologicznym końcu

Aż 72% użytkowników w poszukiwaniu produktów lub usług udaje się do internetu, przeglądając materiały edukacyjne, recenzje i referencje. To mocno pomaga podejmować decyzje zakupowe i w sytuacji, kiedy nie mamy czego pokazać, niestety drastycznie obniża szansę na to, że klient zainteresuje się naszą ofertą.

Bez strony internetowej poniekąd oddajemy klientów swojej konkurencji, która bezwzględnie to wykorzysta i przez obecność w cyfrowych mediach zacznie budować swoje imperium, stopniowo zagarniając coraz większy kawałek tortu.

8. Daj się znaleźć w Google – pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google, jest kolejnym elementem marketingowej układanki, którego absolutnie nie można pomijać.

Prawidłowo zoptymalizowana i skonfigurowana pod kątem wyszukiwarek strona internetowa, umożliwia łatwiejsze nawiązywanie kontaktów i konwersję ich w potencjalnych klientów.

Mało tego, nawet jeśli po pewnym czasie zdecydujemy się zakończyć działania nastawione na SEO, to wypracowane efekty będą ona nadal generować wyniki dla Twojej firmy i sprowadzać nowych użytkowników na stronę.

9. Eliminacja “nie jest mi to potrzebne” – edukujesz klientów

Często wydaje nam się, że jeśli dla nas jest coś oczywiste, to dla innych też na pewno takie będzie. Wielu klientów nie jest zainteresowanych danymi produktami nie dlatego, że są im niepotrzebne, ale z powodu braku świadomości na temat ich działania.

Za sprawą strony internetowej można skutecznie edukować klientów i pokazywać, jaką wartość wniosą produkty lub usługi do ich codziennego życia. To zdecydowanie skuteczniejsza metoda, niż nachalne wciskanie ulotek na ulicy, czy krzykliwe banery, które wręcz krzyczą do ucha kup!, kup!, kup!.

10. Chcę to! – skutecznie zwiększysz sprzedaż

Stanie się tak tylko pod warunkiem, jeśli strona internetowa zostanie zaprojektowana zgodnie z nowymi standardami i zasadami marketingowymi.

Tutaj wiele firm popełnia nieświadomie jeden, ale poważny błąd. Mianowicie decydują się na najtańsze usługi tworzenia witryn, przez co potem strona jest niedopasowana do urządzeń mobilnych i fatalnie zaprojektowana.

Oczywiście oszczędzanie jest to zrozumiałe, bo prowadząc działalność trzeba liczyć się z wydatkami i ostrożnie podchodzić do budżetu. Musimy jednak pamiętać, że pewne inwestycje są konieczne, aby móc się dalej rozwijać i budować zasięg wśród klientów. Niestety często jest tak, że przedsiębiorcy mają pieniądze na kolejne raty leasingu za samochód, natomiast oszczędzają na marketingu i promocji, co przecież mogłoby przełożyć się na kolejnych klientów i wyższe zyski.

Gotowy na to, aby wyjść z ofertą do klientów w internecie?

Sporym nadużyciem byłoby powiedzieć, że strona internetowa załatwi wszystkie bolączki firmy i pozyskiwania klientów. Faktem jest natomiast, że pewna era w promocji się już skończyła i teraz z roku na rok wyższą popularność będą zyskiwać narzędzia online. Od Ciebie zależy, co z tym zrobisz i czy zdecydujesz się postawić krok naprzód.

Przez ostatnie kilka lat wypracowaliśmy unikalny proces projektowania stron internetowych, który opiera się na najnowszych trendach sprzedażowych i graficznych. Dzięki temu strony, które tworzymy dla klientów, są nie tylko ładne i użyteczne, ale spełniają również funkcję osobistego sprzedawcy, który nigdy się nie męczy i wykazuje ponadprzeciętną skuteczność.